یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
استاندار همدان

حوزه / قاسمی فرزاد گفت: تأمین و الحاق زمین برای شهرهای ۳۲ گانه استان همدان در طول ۴۵ سال بعداز انقلاب و سال‌های حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزو اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان امروز در مراسم واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان ملایر، با بیان اینکه تأمین و الحاق زمین برای شهرهای ۳۲ گانه استان همدان در طول ۴۵ سال بعداز انقلاب و سال‌های حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزو اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه است، اظهار داشت: برای نهضت ملی مسکن در استان همدان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تأمین زمین کار بسیار سخت و مشکلی بود، که محقق شد.

قاسمی فرزاد، با اشاره به اینکه برگزاری مراسم امروز نشان از عزم و اراده بالای مجموعه استان برای خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: دولت برای خرید زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعتبار لازم را نداشت و تأمین زمین باید در قالب توافق انجام می‌شد که در همین راستا شبانه‌روز تلاش شد و پیگیری‌های مجدانه به ثمر نشست.

وی تصریح کرد: الحاق زمین به اندازه یک چهارم وسعت شهر ملایر به این شهر، از کارهای بزرگ در نهضت ملی مسکن است که در قالب دو شهرک به نام‌های شهید رئیسی و خادم‌الرضا(ع) نامگذاری مجدد شد و امیدواریم هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

استاندار همدان، تأکید کرد: همه مقدمات الحاق این زمین‌ها فراهم و در طول ۲ سال گذشته تمامی اسناد و مدارک لازم تهیه شده و با تصویب الحاق این دو شهرک، پهنه بسیار خوبی به شهر ملایر اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی با نگاهی که رئیس‌جمهور شهید داشت، تمام تلاش بر این بود تا پیشرفت و عدالت توأمان صورت گیرد، ابراز کرد: طبق آخرین ارزیابی‌ها، استان همدان در احیای واحدهای راکد رتبه اول را در کشور کسب کرده و این امر نشان از اقدامات جهادی و برگزاری مستمر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان است.

قاسمی فرزاد، با اشاره به اینکه شرکت فولاد ملایر یکی از واحدهایی است طی سال‌های گذشته حداقل هفته‌ای یکبار برای حل مشکل این واحد و کارگران آن جلسه داشتیم، خاطرنشان کرد: با پیگیری مجدانه مجموعه استانداری و فرمانداری شهرستان، مشکل این مجموعه در نهایت حل شد.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز با وجود کمبود منابع آب، تلاش شد الگوی کشت اصلاح شود و از محصولات پرآب‌بر به کم آب‌بر سوق پیدا کند و کشت گلخانه‌ای را در استان توسعه دادیم.

استاندار همدان، اظهار کرد: در عرصه گردشگری نیز رخدادهای بسیار خوبی را طی سه سال گذشته شاهد بودیم از جمله ثبت جهانی هگمتانه و رونق دو شهر جهانی مبل و منبت ملایر و سفال لالجین.

وی با بیان اینکه با وجود همه‌ مشکلات، در این سال‌ها تلاش شد روند خدمت‌رسانی به مردم دچار وقفه نشود، گفت: مسئولان استان در کنار مردم بودند و برای تأمین نظم و امنیت به‌ویژه در ایام انتخابات، تلاش کردند و حماسه آفریدند.

قاسمی فرزاد، ابراز کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال دستاورد سفر پُر خیر و برکت رئیس‌جمهور شهید به استان همدان بود که ۵۵ درصد آن محقق شده است.

الحاق زمین برای ساخت مسکن در همدان اقدامی بی‌سابقه است

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha